Múzeumpedagógia/művészetpedagógia

2018.05.28

Mezőgazdaság vs művészet,

avagy összekapcsolható-e a praktikus információ és a kreatív alkotás?

Örömmel jelentem, hogy igen, összekapcsolható, ahogy a fenti kép is illusztrálja. 

Az alap téma a ló szerepe a magyarországi mezőgazdasági életben, a magyar lófajták, illetve kikacsintás a lóversenyzés világába Kincsem és Imperiál kapcsán.

A kiállítás mentén a foglalkozás egy kísérleti megközelítés arra vonatkozóan, hogy a tudományos információk mellé bevonható-e a kreatív alkotás, vagy kioltja a megszerzett információkat. 

A gyerekek négy csoportban négy féle kreatív vizuális feladatot kaptak, erősítve egyben a kooperatív kompetenciákat: 

Fessenek közösen egy viszonylag nagy méretű lovat (általános iskolások A/3-as, középiskolások A/2-es méretben), 

készítsenek marok szobrocskákat a prehistorikus szoborábrázolások nyomán (a múzeum kiállításában is láthatnak ilyen szobrocskákat), a testtájakat nem külön kell hozzáragasztani a testhez, hanem egy gombócból kell kialakítaniuk,

a következő csoport Muybridge 1878-as 12 gépes fotósorozatát kapta meg, de egy fázist előtte kivettem belőle. A játék az, hogy elsősorban vizuális megértés alapján próbálják sorba rendezni a fázisokat, majd megfigyelni, hogy vajon honnan hiányzik egy mozdulat, és azt rajzban elkészíteni,

a legnehezebb feladat pedig az absztrakció, amikor színes papírokból a legjellemzőbb síkidomra egyszerűsítve kell a ló testét megjeleníteniük.

A fenti képen egy hetedikes osztály munkái láthatók. A csoportok készségek és képességek szerint vegyesek voltak, ezt korábban az osztályfőnökük osztotta be. A gyerekek nagyon jól működtek együtt is és külön is, az elkészült alkotások pedig  tükrözik a komoly munkát.

A foglalkozás végén összegyűltünk megcsodálni a munkákat és feleleveníteni a hallottakat. Mindenre emlékeztek, amit fontos információnak tartottam.


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el